Wczoraj uczestniczyłem w spotkaniu, które odbyło się w nowo otwartym biurze ElectroMobility Poland w Katowicach, podczas którego w gronie m. in. przedstawicieli władz, organizacji lokalnych, kręgów naukowych i biznesowych na Śląsku, zostały omówione status i szczegóły projektu, w tym w szczególności wpływ inwestycji w Jaworznie na lokalnych poddostawców oraz model w jakim firma będzie współpracować z dostawcą technologii.
– Ostatnie miesiące prac ElectroMobility Poland dotyczyły platformy technologicznej,
na której zbudowane będą pierwsze samochody elektryczne marki Izera.
– Firma dokonała wyboru dostawcy platformy i wkracza w nową fazę realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia.
– Dzięki temu rozwiązaniu Izera będzie mogła walczyć o klienta na równi z innymi rozpoznawalnymi markami, a miarą sukcesu projektu nie będzie samo uruchomienie produkcji, ale przede wszystkim zapewnienie rentowności przedsięwzięcia.
– Dlatego, jak podkreślają władze firmy, ważne jest, aby wszystkie aspekty biznesowe związane z projektem były dyskutowane w szerokim gronie najważniejszych przedstawicieli Regionu, w którym fabryka będzie funkcjonować.
– Śląsk staje się centrum elektromobilności, a decyzja o lokowaniu fabryki Izery w Jaworznie była tego potwierdzeniem.
– Nowa faza realizacji projektu Izera otworzy kolejne perspektywy rozwoju całego sektora motoryzacyjnego w Polsce, a Śląsk stanie się centrum tej gałęzi gospodarki.
IZERA będzie miała platformę taką jak Volvo lub Polestar
– Moc 272 KM
– Zasięg 340-450 km
– Moc ładowania DC 160 kW
– Moc ładowania AC 22 kW
Izera nie tylko projekt biznesowy czy szansa na Polski samochód elektryczny, ale to też możliwość współpracy śląskich uczelni, w celu rozwoju elektromobilności w Polsce.
Leave A Comment